LOGIN

Historie

2021

Srpen

Naše projekty jsme dosud realizovali ve 45 zemích a více než 260 městech po celém světě.

2020

Leden

Počet našich zaměstnanců dosáhl počtu 350+. A stále se nám v kolektivech daří udržovat dobrou a přátelskou atmosféru.

2018

Srpen

Dochází ke změně vlastníka. Společnost ALPIQ Group z důvodu své obchodní strategie prodává celou dopravně-technologickou oblast čítající pět firem. Novým vlastníkem se stává francouzská společnost COLAS Rail S.A.S.

2017

Květen

Opět stavebně rozšiřujeme naše kapacity.
Na centrální budovu přibývají další dvě patra kanceláří.

2016

Leden

Počet našich zaměstnanců
dosáhl čísla 300.

2014

Červenec

V Plzni instalujeme první kompletní systém
VETRA pro všechny výhybky v trolejbusové
vozovně - celý průjezd vozidla vozovnou
a zejména skládání traťové cesty probíhá
zcela automaticky. Do systému je zadáno
jen cílové stanoviště a celá cesta
je vzápětí nastavena včetně její vizuální
směrové signalizace.

2013

Září

Úspěšná realizace zakázek na stavbě
Dunajský most a přilehlá infrastruktura
mezi městy Calafat - Vidin (montáž
trakčního vedení, osvětlení nástupišť
ve stanicích, napájecí stanice 27kV).
Významná reference pro získání dalších
zakázek na železnici.

2012

Říjen

Rozšiřujeme firemní prostory. S rostoucím objemem zakázek a zvýšenou potřebou skladových zásob pro výrobu se současné prostory staly nedostačujícími. Dokončili jsme výstavbu nové budovy (B) s velkým moderním skladem, elektronickou výrobou a kancelářemi.

2012

Leden

Počet našich zaměstnanců
dosáhl čísla 180+.

2011

Srpen

Zakládáme pobočku v Polsku ve městě Częstochowa.

2010

Červenec

Společnost ATEL IT byla převzata švýcarským ekonomickým gigantem ALPIQ, a tak se také stáváme součástí skupiny ALPIQ Group. I nyní se nám podařilo udržet naší značku, která se za téměř 20 let existence zapsala do povědomí našich zákazníků.

2009

Září

V Plzni instalujeme první tramvajovou výhybku ovládanou systémem VETRA.

2009

Září

Završena akvizice části společnosti SEA – začátek samostatné výroby a vývoje elektronických systémů.

2007

Říjen

Rozšiřujeme oblasti našeho působení
o další zajímavé destinace (Řecko, Norsko, Slovensko, Turecko, Rakousko, Švédsko).

2007

Srpen

Instalace prvních Elektroline tramvajových přestavníků v řeckých Aténách (projekt Voula). Ve stejném roce jsme ještě nainstalovali přestavníky ve Vratislavicích nad Nisou a v Bruselu.

2007

Leden

Počet našich zaměstnanců dosáhl čísla 120. Jsme už větší kolektiv, ale pořád se nám daří udržovat velmi dobré pracovní vztahy a milé prostředí.

2006

Květen

Po mnoha jednáních se Elektroline stává novou akvizicí švýcarské společnosti ATEL IT, která kupuje 100% akcií.

Již rok před tím měníme právní formu (k 1. dubnu 2005) - ze společnosti s ručením omezeným se stáváme akciovou společností.

2006

Březen

Získáváme certifikaci OHSAS 18001
od certifikační společností SGS.

2005

Září

Rozšiřujeme výrobní kapacity, zvláště
prostory pro strojní i elektrickou
výrobu a sklad.

2005

Květen

Získáváme certifikaci ISO 14001 od certifikační společností SGS - "systém managementu organizace Elektroline a.s. byl prověřen a certifikován jako splňující požadavky ISO 14001".

2005

Duben

Ve francouzském Lyonu instalujeme první trolejbusové výhybky ovládané systémem VETRA. Tyto výhybky umožňují zcela automatické stavění traťové cesty vozidel - řidič vozidla pouze sleduje signalizační směrové lampy.

2003

Květen

V tomto roce jsme získali certifikaci ISO 9001 od certifikační společností SGS. "Systém managementu organizace Elektroline byl prověřen a certifikován jako splňující požadavky ISO 9001".

2002

Únor

Získáváme významnější zakázky v dalších světových destinacích (USA, Itálie, Španělsko, Rusko, Rumunsko, Francie, Estonsko, Maďarsko a další).

2001

Září

Spouštíme webovou stránku firmy,
jejíž srdcem byl zprvu jednoduchý eshop
(katalog), který se postupně vyvinul
až do současné podoby užitečného
a sofistikovaného nástroje pro nás
i naše zákazníky.

2000

Září

Získáváme zakázku na montáž trolejového vedení žst. Vranovice (200 km/h)

2000

Květen

Opouštíme pronajaté prostory v ÚGG
V Holešovičkách a stěhujeme se
do vlastních v Praze 8, kde nás naleznete dodnes.

2000

Leden

Dosáhli jsme počtu 50 zaměstnanců.

1999

Březen

V Liberci instalujeme první poloautomatický rádiový systém
pro stavění tramvajových výhybek.

1998

Listopad

Do našeho realizačního portfolia zařazujeme nově také trakční vedení
pro železnici. Slavnostní otevření první velké železniční stavby TV žst. Cheb.

1998

Duben

Získáváme první významnější zakázky mimo Českou republiku, například v Polsku, Německu, Austrálii a dalších státech.

1996

Červenec

Od tohoto roku již nestavíme pouze v oboru trakčního vedení pro městskou dopravu, ale také vyvíjíme a instalujeme signalingová zařízení pro dopravu, jako jsou řídicí systémy tramvajových výhybek.

1995

Srpen

V Praze na Malovance k tramvajové výhybce instalujeme první kolejové obvody - systém pro detekci přítomnosti vozidla.

1995

Únor

V Chomutově instalujeme první dálkově stavitelnou trolejbusovou výhybku ovládanou rádiem 433 MHz.

1993

Červen

Ve spolupráci s firmou Pražská strojírna vyvíjíme a v Praze instalujeme 1. elektrické ovládání výměn (EOV) nové generace, který nahradilo dosavadní řídicí systém Oerlikon.

1992

Leden

S německou společností Fahrleitungsbau GmbH uzavíráme dohodu o strategickém partnerství - v období 1992 - 2001 postupně kupují 50% podíl naší firmy.

1991

Prosinec

Firma Elektroline byla založena jako
společnost s ručením omezeným
Ing. Janem Zrzavým a Ing. Zdeňkem
Mrázkem 31. prosince 1991. Hlavní
oblastí podnikání byla výstavba
trakčního vedení pro městskou dopravu.
V době vzniku čítala 10 zaměstnanců.